شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

مهمترین چیزهایی که باید در مورد تدریس داوطلبانه بدانید.

"یک معلم خوب می تواند امید را القا کند ، تخیل را شعله ور کند و عشق به یادگیری را القا کند" - برد هنری.

 

هرگز نمی توان این واقعیت را انکار کرد که معلمان نقش مهمی در زندگی ما دارند و به ما کمک می کنند تا به انسانی خوب تبدیل شویم و همچنین به ما انگیزه موفقیت می دهیم. نیازی به گفتن نیست که توسعه آینده هر ملتی عمدتا به دست معلمان بستگی دارد. همچنین ، بی سوادی همچنان در این قرن بیست و یکم یک معضل بزرگ اجتماعی است و به معلمین خوبی برای ریشه کن کردن این مشکل و گسترش چراغ های آموزش در گوشه و کنار جهان نیاز است.

 خیریه کودکان فرشته اند

چرا باید به  یک معلم داوطلب شوم؟

به عبارت ملاله یوسف زی ، "یک کودک ، یک معلم ، یک کتاب و یک قلم می تواند جهان را تغییر دهد."

 

البته ، این فکر باید چند بار به ذهن شما خطور کرده باشد و در صورت تردید همچنان که فکر می کنید به عنوان یک معلم چه تأثیری می توانید بگذارید یا چه فایده ای برای جامعه دارد ، بیایید نگاهی سریع به دلایل زیر بیندازیم و سعی کنید بفهمید که چرا داوطلب شدن به عنوان یک معلم بسیار مهم است. کمک به خیریه

1) آموزش یکی از محکم ترین ارکان جامعه است.

 

حداقل اینکه ، آموزش کلید حذف نابرابری جنسیتی ، کاهش فقر ، ایجاد یک سیاره پایدار ، جلوگیری از مسائل بهداشتی بی مورد و گسترش آگاهی و صلح است. اگر به اقتصاد دانش فکر کنیم ، آموزش و پرورش ارز جدیدی است که کشورها به وسیله آن رقابت اقتصادی و رونق جهانی را حفظ می کنند. به عبارت دیگر ، آموزش یکی از محکم ترین ارکان جامعه است و این معلم است که نقشی اساسی در این امر دارد.

بر اساس اهداف توسعه هزاره سازمان ملل (هزاره هزاره) ، تخمین زده می شود 61 میلیون کودک در دوره ابتدایی از مدرسه خارج شده باشند ، تقریبا نیمی از آنها به کشورهای فقیر در حال توسعه در سراسر جهان تعلق دارند. بیشتر دختران دختر در جوامع مستضعف به مدرسه فرستاده نمی شوند و در سنین پایین ازدواج می کنند. به دلیل کمبود آموزش ، تعداد کودکان کار در حال افزایش است. مواردی از قاچاق کودک به دلایل مختلف و غیره وجود دارد

 

به آن فکر کنید ، اگر می خواهید به عنوان یک معلم داوطلب شوید و پرتوی از امید را در زندگی کسی بیاورید ، آیا این موفقیت قابل احترام نیست؟

2) دانش به اشتراک گذاشته می شود.

 

اگر نتوانید این دانش را برای چیز خوبی بدست آورید ، چه فایده ای دارد که در طول این سالها آموخته اید؟ آکورد در قلب می زند ، درست است؟ بله ، معلم بودن فقط به این معنی نیست که شما باید وارد یک کلاس پر از دانش آموز شوید ، یک درس اختصاصی یا هر چیز دیگری را تدریس کنید!

 

به عنوان یک معلم داوطلب ، آزاد خواهید بود که دانش خود را با بچه ها در میان بگذارید - چه در مورد مکان هایی که سفر کرده اید و چه چیزهایی که در زندگی خود تجربه کرده اید. می توانید برای آنها قصه بگویید ، به آنها یاد دهید که چگونه آواز رقص یا نقاشی بکشند ، آنها را تشویق کنید که رویای بزرگتری داشته باشند و به آینده ای بهتر امیدوار باشند.

 

3) این فرصتی برای شما خواهد بود که "یک مسافر مسئول" باشید.

 

یک سفر داوطلبانه مانند یک تعطیلات منظم نیست ، اما بسیار معنی دارتر (و پر حادثه) از آن است. همانطور که قبلاً ذکر کردم ، این یک سفر یادگیری برای شما خواهد بود و بهترین کار این است که شما یاد بگیرید "یک مسافر مسئول" باشید. هنگامی که یک معلم داوطلب را انتخاب می کنید ، نه تنها به آنها کمک می کنید تا دروس کتاب درسی را یاد بگیرند بلکه دروس ارزشمند زندگی را نیز به شما ارائه می دهند. برای برخی از پروژه ها ، داوطلبان با معلمان محلی کار می کنند ، و آنها را قادر می سازند تا هنگام کلاس درس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند ، و آنها را در مورد روشهای آموزشی مبتنی بر فعالیت و غیره راهنمایی می کنند.

 

بیشتر پروژه های داوطلبانه در مکانهایی انجام می شود که مردم هنوز به اینترنت یا رسانه دسترسی ندارند. بچه ها واقعاً نمی دانند تلفن های هوشمند چیست و شما می توانید به دلیل پیشرفت تکنولوژی در واقع دنیا را در دسترس خود داشته باشید. به عبارت دیگر ، شما این فرصت را خواهید داشت که از منطقه راحتی خود خارج شوید و زندگی کاملاً متفاوت از زندگی خود را در آغوش بگیرید. این برای شما هم یک سفر یادگیری خواهد بود!

 

 

4) این یک پیشرفت باورنکردنی برای حرفه شما خواهد بود.

 

یک سفر داوطلبانه مزایای شغلی متعددی را به آن متصل می کند. هنگامی که به عنوان معلم کار می کنید ، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید و از مهارت های خود مطمئن خواهید بود. از آنجا که با سایر داوطلبان از مناطق مختلف جهان کار خواهید کرد ، زمینه یادگیری همسالان نیز فراهم خواهد شد. شما می دانید که چگونه با منابع محدود مدیریت کنید ، ترفندهای کار تیمی را بیاموزید و سطح صبر خود را جلا دهید.خیریه

 

نیازی به گفتن نیست که کارفرمایان ، این روزها ، بیشتر مشتاق استخدام افرادی هستند که سابقه کار قبلی (خصوصاً کار داوطلبانه) دارند. همچنین ، خواهید فهمید که آیا تدریس مورد شماست یا خیر - و چه کسی می داند ، شما ممکن است فقط برگردید ، و یک معلم تمام وقت شوید!


چندسالی است که تشکل‌های خیریه‌ی مختلف در تلاش برای ایجاد امکان تدریس داوطلبانه در مناطق محروم هستند و سفرها و اردوهای جهادی بسیاری را برای این امر ترتیب می‌دهند، تا بتوانند کمکی هرچند کم در راستای سوادآموزی و تدریس داوطلبانه به کودکان داشته باشند.
این تشکل‌ها، علاوه بر آموزش حضوری به کودکان در زمان سفر، پشتیبانی از راه دور نیز دارند و بعد از اتمام اردو نیز پیگیر وضعیت تحصیل کودکان می‌شوند و آن‌ها را در بهترشدن کیفیت درس خواندن کمک می‌کنند که این امر بسیار موثر و خوشحال کننده است.
خیریه ی کودکان فرشته اند با تشکیل تیم مشاوره تحصیلی به فعالیت گسترده تر در امور تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل این مناطق پرداخته و موفقیت روز افزون دانش آموزان روستای تلنگ را شاهد است.
و در شهریور ماه سال۹۸ شاهد قبولی چند نفر از دانش آموزان این روستا در کنکور سراسری بوده.
شما هم می‌توانید در این خوشحالی سهیم باشید، کافیست به تیم مشاواران تحصیل مناطق محروم موسسه خیریه بپیوندید و به صورت داوطلبانه به تدریس بپردازید.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.