کمک به زلزله زدگان

کمک در ماه رمضان

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

کمک به زلزله زدگان

همانطور که می‌دانید زلزله یک بلای طبیعی است و هیچ کس و هیچ چیز نمی‌تواند رخ داد آن را پیش بینی کند اتفاقی که در حدود چندین ثانیه می‌افتد.
چندین ثانیه که تا شاید قبل از آن اهمیتی نداشته اند و شاید اصلا به آن توجه نکرده باشیم.
زمین به شدت میلرزد درست مانند آدمی که مدت طولانی ساکت و بی حرکت مانده است و یکدفعه کاسه صبر و تحملش لبریز می‌شود و می‌خواهد همه چیز را در چندین ثانیه بگوید زمین نیز همین طوراست  او نیز می‌خواهد آنچه را که در درونش باقیمانده و مدت‌ها دفن شده است را خارج کند.
زمین می‌لرزد و کلی از ساختمان‌ها و خانه‌ها را از بین می‌برد چنان قدرت نمایی می‌کند که نمی‌توانی تصمیم بگیری چه کار کنی به چه فکر کنی گاهی اصلا نمی دانی تصور کنی که چند دقیقه بعد زنده هستی و به همین سرعت می‌آید و آثار زیانباری بر جای می‌گذارد.
این زلزله نیز یک آزمون است.
خیریه کودکان فرشته اند چه برای کسی که به این مصیبت دچار شده‌است و چه برای آن‌هایی که شاهد این جریان بوده‌اند آنچه اهمیت دارد این است که بعد از این اتفاق چه کار می‌توانید انجام دهید و چند قدمی می‌توانید بردارید.

راهی برای کمک به زلزله زدگان
 

در زمان وقوع زلزله چه اقداماتی انجام دهیم؟

زمان وقوع زلزله چه كارهايی بايد انجام دهيم؟

از آن جایی که زلزله چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد باید در این فرصت کم، هوشیارانه تصمیم گیری کنیم و به جا‌های امن پناه ببریم و تا پایان زمین لرزه همان جا بمانیم. جا‌های امن مثل:

- کنار ستون‌ها

- زیر میز‌های محکم

- زیر چارچوب درب‌ها

  • کنار دیوار‌های داخلی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.